Förra helgens tjejhäng var precis vad jag behövde! Amsterdam är en fantastisk stad för den som inte varit där och jag undrar hur den kan ha hållit sig "gömd" för mig under alla dessa år. Jag skulle beskriva den som vacker, vänlig och soft. Inget var särskilt krångligt i Amsterdam. Vi kunde gå till de flesta destinationer såsom shopping, restauranger och sevärdigheter. Solen sken, det var 26 grader i luften och det var bara att slå sig ner längs med kanalerna för en kaffe, lunch eller ett glas vin. Inget var krångligt och vi hade den bästa kvalitetstiden, jag och mina tjejer. Det blev en helg med mycket skratt, mat, fest och terapi. Älskar er, Sara och Anna!

Bild från första kvällen på väg till Café Brix, ett av de ställen vi fått rekommenderar av Amsterdamvännerna Cissi och Jonas.
Miss Sara njuter av den 26-gradiga värmen klockan åtta på kvällen. Så härligt att få sommar på riktigt!
Alla dessa fina townhouse. Detta är gatan mitt emot där Jonas och Cissi bor. Jag gjorde en liten visit hos dem på fredagen medan tjejerna fokuserade på ett par timmars shopping.
Blev bjuden på ett kallt glas rosé uppe på deras ljuvliga takterrass. Just då minns jag att jag verkligen NJÖT.
Här bild från lördagen då vi gjorde ett besök på fancy Hotel W och deras takterrass. Här hade man fantastisk utsikt över nästintill hela Amsterdam.
Underbara Sara.
På lördag kväll blev det middag på sydamerikanska Sal Muera. Härlig kväll även denna men vi var tydligen lite trötta och beställde lite fel mat. Men men, det blev gott ändå!
På vägen hem togs de sedvanliga kanalbilderna. Jag vet inte hur många broar vi passerade under helgen och varje gång sa vi: åh herregud vad fint!
Åsså jag!
Magisk kvällshimmel får avsluta en magisk helg! Hoppas att vi kommer iväg snart igen. Då mot ny destination!

Kommentera

Publiceras ej