Igår lämnade vi Båstad för att göra en rejäl omvägsåkning norrut och till Uddevalla. Min mamma och pappa är schyssta och tar barnen ett dygn medan jag och Alex försvinner iväg på festligheter i Göteborgs skärgård. Som sagt, en riktig omväg i vår semesterrutt men det fick det vara värt för att få ett barnfritt dygn. Ludwigs mammighet och plåsterstajl har nått nya nivåer denna sommaren och jag bara MÅSTE lämna bort honom. När vi åkte från Uddevalla igår grät han givetvis som en tok men jag fick sedan ett sms av mamma som sa att allt var ok. Jag tror han behöver detta ändå. Min lilla ettåring.


Riktigt tur med vädret under vårt dygn här på Vargö. Magisk kväll igår med mängder av skaldjur.

Men Ludwig har ju alltså fyllt ett år! As we always say; HERREGUD vad fort tiden går. Liten blir större och nu går det fort ska ni veta. Från att inte ha krupit innan vi åkte till Marbella så är han nu nästintill gående. Han kryper, snabbt som en iller, reser sig upp, släpper taget men innan han tar ett steg framåt så sätter han sig ner. Men snart är vi där, det är jag övertygad om.


Ettårsdagen firades på gården i Båstad. Jag hade väl tänkt att vi skulle fira lite själva, bara vi fyra i familjen men så blev det inte. Spontant bjöd vi (mest Henrik som bor på gården) in alla semesterfirare vi kände i Torekov/Båstad till tårtkalas i trädgården och det blev en bra uppslutning! Slutade med underbar jordgubbstårta made by Henrik, massa lekkompisar till Theodor och fina presenter till Ludwig. Solen kom också fram lagom till kaffet och det blev bara sådär alldeles perfekt. Härligt att kunna säga det ändå. 

Dagen till ära blev han sjöman. Outfit var en present från farmor.
Han är just nu den sötaste och gladaste gnällspiken jag har träffat. Och herregud vad vi älskar honom.
Denna tårta var det älsk på också kan jag lova. Sockerkakan såg ut att innehålla saffran men det var bara effekten av de egenproducerade äggen. Livet på landet allstå!
Ni ser vad trevligt vi hade det! Ludwig smaskade grädde dagen till ära.
De som kom: Calle och Sara med Sally och Beppe. Helena och Claes med Harry och Ellen. Samt Rickard och Maria med Victor och Gustav. Och sen var ju the owners där, Henrik och Erik.
En härlig dag som jag TYP inte ville skulle ta slut. Säger "typ" för Ludwig var sitt absolut gnälligaste jag. Han är väl ingen minglare helt enkelt, inte just nu i alla fall. När alla gäster hade åkt blev han betydligt lugnare och rofylld. Tacksam unge!
Som sagt, igår sa vi hejdå till Båstad för ett par dagar. Tro det eller ej men vi kommer tillbaka i nästa vecka!

I skrivande stund sitter jag alltså ute på Vargö där det var festligheter igår och i natt. Ingen annan är vaken men jag sitter på utkiksplatsen och njuter av lugnet och utsikten. En kopp kaffe hade suttit fint men jag vågar inte väcka någon. Om ett par timmar åker vi tillbaka till Uddevalla för att lösa av mormor och morfar. Stannar där tills på söndag. Sen bär det av igen!


Kommentera

Publiceras ej